Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Wilma Kaan - WaarBenJij.nu Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Wilma Kaan - WaarBenJij.nu

Hoe het allemaal begon

Blijf op de hoogte en volg Wilma

30 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Van over 2 maanden ga ik weg, naar 2 weken, 1 week, een dag en vandaag ga ik toch echt naar Zuid-Afrika!!!

Daar stonden we dan met zijn viertjes op Schiphol, zenuwachtig voor de reis die komen ging. Nog even de laatste knuffels en traantjes en toen konden we gaan. Na nog lang uitgezwaaid te zijn, gingen we dan toch echt door de douane.

Na een reis van 18 uur kwamen we op het vliegveld van Port Elizabeth (PE) aan. Hier werden we opgehaald door twee vrijwilligers van de organisatie Ready 4 life (R4L). Nadat alle koffers net aan in de auto paste, zijn we samen met Nicky (de eigenaar van het huis waarin we verblijven) naar ons prachtige huisje gegaan met uitzicht op de Indische oceaan. Hier houden we het voorlopig wel uit, ik deel een kamer samen met Yasmin. Kicky en Davine zitten samen in het tuinhuisje.

Nadat we ons een beetje geïnstalleerd hadden, kregen we te horen dat er een water tekort in Zuid-Afrika is. Je hebt beschikking tot 60 liter water per persoon per dag. In Nederland gebruiken we gemiddeld 120 liter water per dag. Voor ons houd dit in 1 minuut per dag douchen. Ook hier duurt het even voordat het water warm is, dus het koude water vangen we eerst op in een emmer, wat we gebruiken voor het toilet. Het doortrekken van het toilet is namelijk ook weer 6 liter. We worden hierbij wel stil gezet dat we het in Nederland maar erg luxe hebben.

Op de eerste avond kwamen we er gelijk achter dat je onwijs goedkoop kan uiteten. Voor 585 ZAR (Rand) = 40 euro (tientje per persoon) hebben we met zijn vieren een 2 gangen diner gehad met nog 2 glazen drinken. Waarna we moe van de lange reis op onze bedjes zijn neergeploft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 November 2017

Terug naar huis

24 Oktober 2017

De Shelter Ministries

13 Oktober 2017

Weekendjes weg!

25 September 2017

Feestje op school

25 September 2017

Home visits
Wilma

Momenteel verblijf ik voor 10 weken in Port Elizabeth (PE). Als vierde jaars verpleegkunde student loop ik stage bij Ready 4 life (R4L). Deze organisatie regelt vrijwilligers werk in de townships (sloppenwijken). Ik hoop jullie via deze blog op de hoogte te houden van mijn leven hier.

Actief sinds 30 Aug. 2017
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 5651

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: