Ons autootje - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Wilma Kaan - WaarBenJij.nu Ons autootje - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Wilma Kaan - WaarBenJij.nu

Ons autootje

Blijf op de hoogte en volg Wilma

31 Augustus 2017 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Op onze eerste dag hebben we een auto gehuurd, naja auto we moesten dat ding meer vooruit duwen dan dat hij ons ergens bracht. Het is een Volkswagen Scirocco uit 1974. Nadat ik er een proefritje mee gemaakt had konden we er mee op pad. Met alle adviezen van de meiden in de auto, "links rijden, links rijden, niet zo veel naar links......." hier rijden ze namelijk aan de linkerkant van de weg, dat is zo af en toe nog best lastig.

Gelijk met onze nieuwe vriend naar het strand gereden, waar we met 3 andere verpleegkunde studenten zijn wezen uit eten.
Eenmaal klaar met eten, terug naar het onze auto waarvan we de lampen aan hadden laten staan, accu dus leeg.. Wat verwacht je anders van ons. Wij lekker met 7 meiden de auto aanduwen wat zeer effectief bleek te zijn.

Als je dacht dat, dat het was voor die avond, dan heb je het goed mis we moesten namelijk de weg in het donker nog naar huis zien te vinden. Met een aantal aanwijzingen en een kaart van Port Elizabeth dachten we het wel te kunnen vind, dus niet... We hebben zo ongeveer 4 keer over dezelfde rotonde gereden, een paar keer dezelfde lugubere buurt doorgereden (moeders ik leef nog;), paar rode stoplichten genegeerd en spook gereden. Na een half uur toch maar besloten terug naar het restaurant te gaan. Daar even op adem gekomen met wat drinken en aan de bediende gevraagd hoe wij thuis konden komen. Na een duidelijke uitleg waagde we de gok maar weer. Op het parkeerterrein aangekomen, hadden we weer de autolampen aan laten staan, accu dus weer leeg (oké dat is dus niet waar). Binnen 13 minuten waren we thuis!
Even een leuk weetje, vrouwen mogen hier door rood rijden na 6 uur 's avonds, dit voor onze veiligheid.

De volgende dag nieuwe hoop in de auto op naar onze eerste cursus, dat was valse hoop. Midden op het kruispunt stonden we stil met onze auto en die was ook niet van plan om nog iets te doen. Wij met zijn drieën de auto naar een kruispunt gebracht en de verhuurder gebeld. Wat een onwijs schattig mannetje is, welke ons graag wilde helpen. Nadat hij weer de auto aan de praat heeft gekregen, gingen we met weinig vertrouwen verder met onze prille relatie.

De volgende dag hebben we toch maar besloten om deze relatie te verbreken en een andere auto onder onze hoede te nemen. Hier gaat het nu erg goed mee.

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Feestje op school

25 September 2017

Home visits
Wilma

Momenteel verblijf ik voor 10 weken in Port Elizabeth (PE). Als vierde jaars verpleegkunde student loop ik stage bij Ready 4 life (R4L). Deze organisatie regelt vrijwilligers werk in de townships (sloppenwijken). Ik hoop jullie via deze blog op de hoogte te houden van mijn leven hier.

Actief sinds 30 Aug. 2017